• EDI PVC sofal 1
  • EDI PVC zu 1
  • EDI PVC sofal 1
  • EDI PVC zu 1

 

 

سام پانل چیست ؟

pvc 4سام پانل به طور کلی متشکل از PVC/UPVC و رزین ASA می­باشد .

پلی ونیل کلراید با نام اختصاری PVC شناخته می­شود که یکی از با ارزشترین محصولات در صنایع شیمیایی محسوب می­شود و در صنایع متعددی کاربرد دارد. بیش از 50 درصد مصالح مصرفی در صنعت ساختمان از PVC تولید می­شود. PVC بعنوان مواد اولیه مقرون به صرفه در صنعت ساختمان دارای مزایای زیادی می­باشد به طوریکه در سالهای اخیر در بسیاری از مناطق جایگزین مصالح ساختمانی سنتی نظیر خاک رس ، چوب و بتن شده است . مانند مثال می­توان به پروفیل پنجره­های UPVC اشاره کرد که در حال حاضر این محصول کاملاً جایگزین پنجره­های فلزی شده است .

رزین ASA که پوشش بیرونی سام پانل را تشکیل می دهد یک نوع رزین مهندسی و اصلاح شده جدید می باشد که حاصل تحقیقات آزمایشگاه های اروپایی و امریکایی است از ویژگی های قابل توجه این رزین می توان به دوام بسیار بالا و عدم تغییر آن در شرایط جوی بسیار نامطلوب ، عدم ساییدگی و خوردگی توسط عوامل شیمیایی (نمک ، باز ، اسید ) ، عایق بودن آن در برابر سرما ، گرما ، رطوبت ، اشعه ماورا بنفش وفشار  و همچنین ثبات رنگ اشاره نمود .

آزمون­های انجام شده در مرکز آزمون سنجی طول عمر در ایالات فلوریدا و آریزونا که تابش نور زیادی در آن­ها وجود دارد ، اثبات کرده است که درDE بدست آمده است در مدت 15-10 سال کمتر از 5 می­باشد که نشان دهنده این موضوع می­باشد که بعد از گذشت بیست سال تنها 5 درصد تغییر رنگ داشته است . با توجه به عملکرد فنی پوشش­های سام پانل استفاده از آن در بناهای مسکونی و صنعتی به سرعت رو به رشد می­باشد .

 

 

 pvc 2

pvc 3

برخی از ویژگی های مهم سام پانل :

  • حفظ رنگ

     رزین انتخاب شده به عنوان لایه ی فوقانی ماده ای است به نام  ASA با خواصی منحصر به فرد که ماندگاری مضاعفی در محیط های خارجی ساختمان دارد. بدین معنا که محصول در مدت زمان طولانی در تابش مستقیم نور خورشید ، رطوبت بالا و دماهای بسیار بالا یا پایین قرار بگیرد ، ثبات رنگ خود را به خوبی حفظ می کند.

  • مقاومت مکانیکی و تحمل بار

پوشش های سقفی سام پانل ویژگی های مکانیکی خود را حتی در شرایط دمایی نامتعارف از 40- درجه سانتیگراد تا 70+ درجه سانتیگراد به خوبی حفظ میکند. همچنین بر اساس آزمون انجام گرفته زمانی که بار 150 کیلوگرمی بر روی سطوح نصب شده بر پرلین (تیرهای حمال) با فاصله 1200 سانتیمتر قرار بگیرد ، آسیبی مشاهده نمی گردد.

  • عایق صوتی و حرارتی

ضریب هدایت گرمایی پوشش های سقفی سام پانل  0.325w/mk  میباشد. این میزان حدود 1/3 پوشش های سفالی ، 1/5 پوشش های سیمانی با ضخامت 10 میلیمتر و 1/2000 ورق رنگی گالوانیزه به ضخامت 0/5 میلیمتر می باشد. همچنین عملکرد این پوشش ها در جذب صدا تحسین برانگیز است.

  • ضربه پذیری و مقاومت مکانیکی در دماهای پایین

پس از انجام آزمون سقوط آزاد گوی فلزی 1 کیلوگرمی از ارتفاع 2 متری بر روی سطح محصول هیچگونه ترک و شکافی مشاهده نگردید. همچنین پس از 10 سیکل متناوب گرم و سرد کردن در محدوده 100 درجه سانتیگراد هیچگونه شکاف ، شکستگی یا حبابی در محصول مشاهده نگردید.

  • مقاومت در مقابل جذب آب

رزین مهندسی پوشاننده سطح سام پانل بسیار متراکم است. همچنین لایه اصلی به حدی فشرده است که عملا نفوذ آب در محصول را غیر ممکن می سازد. لازم به ذکر است که این پوشش ها ، برخلاف بسیاری پوشش های دیگر ، در ابعاد بزرگ بر روی سطوح نصب می شوند و در نتیجه میزان اتصالات مابین صفحات را به حداقل می رساند.

  • مقاومت در برابر عوامل محیطی و شیمیایی

پوشش های سام پانل در مقابل مواد شیمیایی خورنده (اسید ، باز ، نمک) و عوامل جوی نامساعد کاملا مقاوم هستند.

  • وزن سبک و نصب آسان

وزن سام پانل حدود 5/4 کیلوگرم بر مترمربع است که در مبحث سبک سازی  ساختمان بار مرده ساختمان را کاهش می دهد و در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه سازه های ساختمان می شود ، جا به جایی و نصب آسان محصول نیز منجر به صرفه جویی در هزینه ها ی ساخت و ساز می گردد.

  • آتش گیری

با توجه به مواد تشکیل دهنده لایه اصلی محصول که کمپاندی متشکل از پلی ونیل کلراید  PVC است و همچنین عملکرد شیمیایی این ماده در مقابل حرارت ، سام پانل در مقابل آتش گیری مقاوم است.

  • خود پاک شونده

سام پانل گرد وغبار را به خود جذب نمی کند و در اثر ریزش باران ظاهر تمیز خود را باز می یابد.

  • دوستدار محیط زیست

در پروسه تولید پوشش های سقفی سام پانل کمترین میزان منابع محیط طبیعی استفاده گردیده است همچنین محصول به طور کامل قابل بازیافت است که این هر دو سام پانل را به محصولی سبز بدل کرده است.

pvc 6

 

اشتراک:

طرح های سام پانل PVC

 

سام پانل PVC طرح سفال

 

سام پانل PVC طرح ذوزنقه

مشاهده فیلم های سام پانل

----

اطلاعات تماس

آدرس: تهران خیابان سهروردی شمالی،

نبش خیابان هویزه - ساختمان مهر

پلاک ۶۴ - واحد دوم شمالی

 تلفن: 88171616-021 

همراه: 09025555280 - 09025555270

 

برای عضویت در کانال تلگرام شرکت

روی تصویر زیر کلیک بفرمایید

telegram min